خانه / fb / دره‌ی میلر

دره‌ی میلر

اتاق من در گوشه‌ی عقبی خانه، درست جایی بود که پمپ چاه، دو طبقه پایین‌تر روی کف سیمانی زیرزمین، قرار داشت. از پنجره‌اش می‌توانستی گذرگاهی را ببینی که به‌طرف پشت عمارت راه داشت و چراغ‌هایی را که لای درختان خانه‌ی خاله روت بود. او تمام شب دست‌کم یک چراغ را روشن نگه می‌داشت. همیشه دوست داشتم از پنجره بیرون را تماشا کنم و آن چراغ را در تاریکی ببینم، چیزی که همیشه آن‌جا بود اما نمی‌توانستم روی بودنش حساب کنم. شب‌ها اغلب دوروبر خانه‌مان ساکت بود، آن‌قدر ساکت که گاهی می‌توانستم حدس بزنم خاله روت کدام برنامه‌ی تلویزیونی را تماشا می‌کند چون می‌توانستم موسیقی متن برنامه‌ی دیک ون دایک را بشنوم. درست بالا سر تختم یک دریچه‌ی بخاری بود که اگر دنبالش پایین می‌رفتی به پشت میز آشپزخانه می‌رسیدی و بعدش از کوره‌ی چدنی قدیمی در زیرزمین سر درمی‌آوردی. وقتی پنج سالم بود فکر می‌کردم اتاقم روح دارد چون همین‌که می‌خواست خوابم ببرد صدای ناله‌ای از زیر تختم می‌شنیدم. سال‌ها بعد برادرم ادی به من گفت که تامی دهانش را دم دریچه می‌گذاشته و صدا در می‌آورده و وقتی ادی او را می‌دیده جلویش را می‌گرفته است. همه‌ی این‌ها به نظر درست می‌آمد از جمله این‌که ادی می‌گفت هیچ‌کدام از این‌ها را به پدر و مادرمان نمی‌گفته است.
راهنمای خرید و مطالعه نسخه الکترونیک

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

کتاب حقوق‎ زن

معنای‌ دلیل‌، علت‌ و حکمت‌ حکم‌ شرعی‌ چیست‌ و این‌ها چه‌ فرقی‌ با یکدیگر دارند؟ در مورد احکام‌ دینی‌ از سه‌ دیدگاه‌ مختلف‌ می‌توان‌ بحث‌ کرد: أ. گاه‌ از دلیل‌ حکم‌ پرسیده‌ می‌شود. مثلاً اگر کسی‌ بپرسد دلیل‌ وجوب‌ نماز بر یک‌ مسلمان‌ چیست‌، در پاسخ‌ می‌شنود که‌ دلیل‌ یا مدرک‌ یا مستند این ‌حکم‌، آیۀ‌ شریفه‌ «یا ایها الذین‌ آمنوا أقیموا الصلاة‌» است‌. منابع‌ احکام‌ فقهی‌ یا انواع‌ ادله فقهی‌ عبارتند از: ۱. کتاب‌ الاهی‌ ۲. گفتار، کردار و امضای‌ معصومین‌(ع) ۳. اجماع‌ فقها با شرایطی‌ خاص‌ که‌ در اصول‌ فقه‌ مشخص‌ شده‌ است‌. ۴. عقل‌ با شرایطی‌ که‌ در محل‌ خودش‌ آمده‌ است‌. به‌ عبارت‌ دیگر هر حکم‌ شرعی‌ که‌ در رساله‌های‌ عملیه و در فقه‌ شیعه ‌آمده‌ است‌، دلیلش‌ در یکی‌ از این‌ چهار منبع‌ یافت‌ می‌شود. ب‌. گاه‌ ممکن‌ است‌ از علت‌ وضع‌ حکمی‌ شرعی‌ پرسیده‌ شود، مانند این‎که چرا ما باید نماز بخوانیم‌ و علت‌ تامّه جعل‌ این‌ تکلیف‌ بر ما چیست‌؟ در پاسخ‌ به‌ این‌ نوع‌ پرسش‌ این‌ گونه‌ پاسخ‌ داده‌ می‌شود علت‌ ـ به‌ معنای‌ دقیق‌ عقلی‌ آن‌ ـ همۀ‌ احکام‌ شرعی‌ و الاهی‌ و واضع‌ آن‌ها اراده خداوند است‌. ار..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *